Regulamin portalu ArkanaVoIP.PL


title

Regulamin

z dnia: 2024-01-01 00:00:00

§1 Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa warunki świadczenia usług za pośrednictwem Serwisu arkanavoip.pl.
  2. Administratorem Serwisu jest operator telekomunikacyjny: "Oskar Rybczyński", prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Oskar Rybczyński z siedzibą w Kutnie (99-300) ul. Dębowa 1/39, NIP: 5611550703, REGON: 368710883, wpisany do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych pod numerem 13148. Serwis jest uprawniony do działania w zakresie usług, które oferuje.
  3. Określenia użyte w niniejszym dokumencie mają następujące znaczenie.
    • Serwis – serwis internetowy Administratora Serwisu działający pod adresem: arkanavoip.pl.
    • Użytkownik - osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna, którym przepis szczególny przyznaje osobowość prawną korzystająca z usług Serwisu.
    • Abonent - podmiot, który jest stroną umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawartej z Serwisem.
    • Awaria - nieprawidłowość funkcjonowania Serwisu, skutkująca zaprzestaniem działania Serwisu.
    • Konto – konto utworzone w Serwisie, które umożliwia korzystanie z usługg świadczonych przez Serwis.
    • NP/proces NP – przenośność numerów w krajowych sieciach telekomunikacyjnych wszystkich operatorów podłączonych do PLICBD UKE.
    • PLICBD - Platforma Lokalizacyjno-Informacyjna z Centralną Bazą Danych, system, o którym mowa w art. 78 ust. 4 ustawy z dnia 15 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. 2004.171.1800 ze zm.) wprowadzony rozporządzeniem z dnia 28 grudnia 2015 r. w sprawie organizacji i funkcjonowania systemu gromadzącego i udostępniającego informacje i dane od przedsiębiorcy telekomunikacyjnego (Dz. U. 2015.2333 ze zm.).
    • PLICBD UKE - portal, którego administratorem jest Prezes UKE, który działa jako master w procesie przenoszenia numerów, udostępnienia numeracji (spełniając tym samym obowiązki ustawowe dla udostępnień numeracji informowania Prezesa UKE o istniejących udostępnieniach), jak i w procesie wszelkich zgłoszeń E112 umożliwiających użytkownikom końcowym łączenie się z numerami alarmowymi za pomocą podmiotów trzecich, wraz z przekazaniem niezbędnych danych do centrów powiadamiania ratunkowego.
    • UKE – polski Urząd Komunikacji Elektronicznej.
    • Prezes UKE – Prezes polskiego Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
    • Usługa - usługi świadczone w ramach Serwisu, w szczególności jednak usługi telekomunikacyjne polegające na zapewnieniu połączeń w sieciach stacjonarnych i komórkowych z wykorzystaniem Serwisu, za pomocą aplikacji/bramki VoIP lub SipTrunk.
    • Polityka Haseł - trudne do rozszyfrowania haseła o minimalnej długości 14 znaków, w tym znaków alfanumerycznych dużych i małych liter wraz z polskimi znakami (np. ąęółńćźż) i znakami specjalnymi (np. @!`1~~-+-/.,'[#$%^&*|}{!}). Zmiana haseł do konta w Serwisie oraz kont SIP i usług wymagających haseł muszą być wykonywane przez Abonenta conajmiej raz na 7 dni kalendarzowych.
    • Numery alarmowe - połączenia z numerami 112, 9xx (gdzie x to dowolna cyfra). Połączenia pod te numery reazlizowane są bezpłatnie dla Abonenta. Abonent godzi się na przekazywanie danych osobowych i innych danych jakie Serwis o nim posiada do właściwego centrum powiadamiania ratunkowego (lub instytucji do której dzwoni) w celu poprawnego zakończenia połączenia do właściwego organu.
    • NKA - Numery kierowania alarmowego obowiązujące w PL. Źródłem NKA jest UKE: https://bip.uke.gov.pl/numeracja/tablice-numerow-kierowania-alarmowego-nka,4.html
    • Cennik - dokument określający ceny jakie obowiązują w Serwisie za zakup konkretnej usługi oraz usług telekomunikacyjnych świadczonych przez Serwis - cennik dostępny jest na stronie ArkanaVoIP.pl w zakładce Cennik. Cennik ten jest nieodpłatnie przekazywany Użytkownikowi przed zawarciem umowy o świadczenie usług.
    • Siła wyższa - niemożliwe do przewidzenia zdarzenie niezależne od Serwisu, którego wystąpienia nie dało się wcześniej zapobiec, albo gdy zapobieżenie skutkom wiązałoby się z nadmiernymi trudnościami lub kosztami, mimo dołożenia należytej staranności staranności np. wojna, strajki, katastrofy, awarie (w tym zasilania/dostępu do Internetu), wandalizm, pożar, powódź itd. Każdorazowo również siłą wyższą należy określić klęskę żywiołową w rozumieniu art 232 Konst.
    • Doładowanie konta - Proces zwiększenia przez Abonenta stanu konta (stanu środków na swoim koncie) poprzez elektroniczne doładowanie swojego Konta.
    • Stan Konta - limit kwotowy jaką Abonent ma na koncie. W przypadku przekroczenia limitu usługa może nie być zrealizowana, na co Abonent wyraża zgodę. Kwotę Abonent może samodzielnie zwiększyć doładowując konto.
    • Operacja na koncie - zakup/przedłużenie/edycja Usługi, rozliczenie za połączenia, usługi specjalne. Każda operacja wykonana na Koncie klienta.
    • Faktura elektroniczna - faktura w formie elektronicznej zgodnie z art. 2 pkt 32 Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 177, poz. 1054) .
    • Zamówienie - Zlecenie nadane przez Abonenta w celu aktywacji/przedłużenia odpowiedniej Usługi. Abonent osiwadcza, że chce aby wszelkie zakupione przez niego usługi odnawiały się automatycznie w każdym miesiący.
    • Nadużycia telekomunikacyjne - jakiekolwiek nieuprawnione wykorzystanie usług telekomunikacyjnych w sieciach telekomunikacyjnych, przy zastosowaniu środków niezgodnych z prawem w dowolnym czasie i przez Abonenta lub urządzenie, którego celem jest osiągnięcie korzyści majątkowych przez osoby lub podmioty zaangażowane, w szczególności: próby modyfikacji numerów przychodzących lub wychodzących; celowe przesyłanie sygnalizacji niezwiązanej ze świadczeniem usług; świadczenie usług hurtowych z wykorzystaniem usług abonenckich; wykorzystywanie numeracji przydzielonej Abonentowi niezgodnie z jej przeznaczeniem; NP na szkodę Serwisu; prowadzenie głosowań, ankiet lub plebiscytów bez zgody Serwisu. Definicja ta jest otwarta ze względu na coraz to nowsze elementy podejmowane przez oszustów.
  4. Strony postanawiają, że niniejszy Regulamin stanowi umowę między stronami.
  5. Serwis może odmówić świadczenia Usługi Użytkownikowi i Abonentowi, którego dane wzbudzają jakiekolwiek podejrzenia lub są niejasne lub Użytkownik był/jest już Abonentem Serwisu działającym na szkodę Serwisu lub firma, bądź jej nazwa w rozumieniu Serwisu wzbudza jakiekolwiek zastrzeżenia Serwisu (np. używanie w nazwach lub kontaktach z Serwisem wyrażeń powszechnie uznanych za obraźliwe; niecenzuralne lub niezgodne z dobrymi obyczajami).
  6. Serwis informuje, że komunikacja z Użytkownikami/Abonentami odbywać się będzie poprzez dane Serwisu dostępne w zakładce Kontakt oraz przez nadawcę SMS: ArkanaVoIP (wielkość liter bez znaczenia) oraz w przypadku komunikacji dwustronnej z numeru telefonu: 664078184, numer ten służy wyłącznie do komunikacji serwisu z Abonentem. Serwis wysyła SMS z odpowiednimi komendami do odesłania i Abonent odpowiada wybraną w SMS przychodzącym komendą odpowiada, lub nie odpowiada. Numer ten nie służy do kontaktu z portalem w innych sprawach niż tych w sprawie której przyszedł SMS.
  7. Postanowienia tego regulaminu oraz odrębnych regulaminów wprowadzonych przez Serwis dla świadczonych Usług regulujące warunki świadczenia Usług odmiennie od Regulaminu, znajdują pierwszeństwo przed postanowieniami Regulaminu.
  8. Znajomość Regulaminu jest obowiązkiem Abonenta. Regulamin stanowi umowę między stronami.

§2 Przedmiot i zakres usług

  1. Celem działalności Serwisu jest świadczenie Usług pomiędzy Abonentami, a Serwisem.
  2. Nieodłącznym elementem niniejszej umowy jak i regulaminu jest oferta wraz z cennikiem i instrukcjami zamieszczona na stronie https://arkanavoip.pl.
  3. Serwis świadczy Usługi w zakresie i na warunkach wskazanych w niniejszym dokumencie i na stronie Usług dostępnej pod adresem: https://arkanavoip.pl.
  4. Serwis działa 24 godziny na dobę, z wyłączeniem zaplanowanych prac technicznych i Awarii. Abonent przyjmuje do wiadomości, że połączenia mogą być zakańczane przez Serwis automatycznie pomiedzy godziną 3 a 4 w nocy jednorazowo w danym oknie czasowym.
  5. Serwis zapewnia identyfikację i autoryzację Abonenta, jako korzystającego z Usługi przez login, hasło, serwis może wymagać w niektórych wypadkach podania jednorazowego hasła SMS, pod numer który Abonent podał podczas rejestracji, lub zmienił w Serwisie. Serwis podczas wykonywania połączeń autoryzuje Abonenta poprzez adres/y IP, które Abonent podał (jeśli podał), identyfikację i autoryzację konta SIP, identyfikację numeru z którego Abonent próbuje wykonać połączenie (zapobieganie spoofingu).
  6. Serwis świadczy usługi tylko po pozytywnej weryfikacji autoryzacyjnej Abonenta i na jego żądanie.
  7. Serwis nie ponosi żadnej odpowiedzialności w przypadku, gdy Abonent poda dane uwierzytelniające innym osobom/firmom/instytucjom. Abonent zobowiązany jest do stosowania się do Polityki Haseł.
  8. Serwis umożliwia doładowanie "Stanu konta" Abonenta poprzez wprowadzenie dowolnej wartości liczbowej w polu doładowanie konta w Serwisie po zalogowaniu na poczet przyszłego świadczenia Usługi.
  9. Serwis zapewnia łączność z numerami alarmowymi do właściwego Centrum Powiadamiania Ratunkowego zgodnie z aktualnymi tablicami NKA. Warunkiem dostępu Abonenta do możliwości wykonywania połączeń alarmowych jest podanie poprawnego (i zawsze aktualnego) adresu zakonczenia sieci przez Abonenta. Numery alarmowe wybieramy bez plusa i kodu kraju np. 112, czy 999.
  10. Komunikacja z Abonentem odbywa sie w sposób elektroniczny i/lub telefoniczny po odpowiedniej autoryzacji, która dla każdego połączenia/wiadomości może być inna i dotyczyć będzie informacji o danych osobowych Abonenta oraz świadczonych Usługach.
  11. Abonent może zmieniać swoje dane w Serwisie automatycznie poporzez przesłanie stosownego formularza kontaktowego dostępnego po zalogowaniu.
  12. Serwis nie prowadzi spisu Abonentów.

§3 Rozpoczęcie korzystania z Serwisu i zakup usług w Serwisie

  1. Serwis udostępnia usługi za pośrednictwem sieci Internet.
  2. Serwis działa za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Serwis jest w pełni responsywny i działa na wszystkich, najpopularniejszych przeglądarkach internetowych, także w wersji mobilnej.
  3. Użytkownik/Abonent Serwisu może korzystać z usług Serwisu z dowolnego komputera lub urządzenia typu smartphone, tablet posiadającego połączenie z siecią Internet z zainstalowaną i skonfigurowaną (informacja jak skonfigurować aplikację znajduje się tu: https://arkanavoip.pl/konfiguracja-urzadzen) aplikacją do obsługi połączeń VoIP (np. zoiper, czy microSip).
  4. Przy zakładaniu konta Użytkownik musi podac prawidłowe dane osobowe lub firmowe z pełnymi pełnomocnictwami. W przypadku wątpliwości Serwisu, Serwi może niezaakceptować podanych danych; tym samym uniemożliwić Użytkownikowi rejestracji w Serwisie.
  5. Zawarcie umowy z Serwisem odbywa się poprzez przejście przez wszystkie kroki formularza rejestracyjnego, zaakceptowania niniejszego regulaminu, potwierdzenia danych osobowych Użytkownika. Użytkownik może potwierdzić swoje dane osobowe na następujące sposoby:
    • Profilem zaufanym (https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany) lub podpisem elektronicznym po wygenerowaniu w Panelu oświadczenia o danych osobowych.
    • Przy użyciu podpisu elektronicznego - zwracamy uwagę, że we właściwościach podpisu musi być numer PESEL/NIP.
    • Przelewem weryfikacyjnym z polskiego banku (na dowolną kwotę np. 20 groszy) - przelew musi być wykonany z konta bankowego Użytkownika i zawierać tytuł Potwierdzenie danych osobowych PESEL: - tu należy wprowadzić numer PESEL. W przypadku Użytkownika firmowego - przelew musi być wykonany z konta firmowego przy użyciu mechanizmu płatności podzielonej.
      W przypadku pozytywnej weryfikacji - konto Abonenta zostanie doładowane kwotą z przelewu weryfikacyjnego. W przypadku negatywnej weryfikacji zwracana jest pełna kwota przelewu - pod warunkiem wysłania przelewu z polskiego konta bankowego. Nie zwracamy środków wysłanych na poczcie, w kioskach z przelewów zagranicznych.
    • Fakturą za media i bankowym potwierdzeniem jej zapłaty. Na fakturze widnieć musi numer PESEL, bądź NIP/REGON. Faktura musi być opłacona z konta bankowego Użytkownika (nie członka rodziny, czy znajomego).
    • Potwierdzeniem danych osobowych poprzez aplikację mObywatel.
  6. W przypadku braku potwierdzenia konta w ciągu dnia roboczego Serwis ma prawo wysyłać do Użytkownika przypomnienia (emailowo, telefonicznie, SMSowo) oraz może całkowicie usunąć konto Użytkownika, na co Użytkownik wyraża swoją zgodę.
  7. Aktywacja Konta Abonenta i rozpoczęcie świadczenia Usługi następuje po poprawnym zawarciu umowy z Serwisem (i wykupieniu pierwszej Usługi przez Abonenta). Serwis zastrzega sobie prawo przed aktywacją konta, do sprawdzenia czy PESEL Użytkownika nie został zgłoszony jako zastrzeżony.
  8. Okresem rozliczeniowym jest Abonenta jest zawsze pełen miesiąc kalendarzowy licząc od 1 dnia miesiąc, do ostatniego dnia miesiąca.
  9. Abonent przed zakupem numeru przydzielonego mu przez Serwis składa oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do przeniesienia przydzielonego mu numeru przez Serwis w związku ze świadczeniem usługi na rzecz Abonenta, do sieci innego operatora, zarówno w trakcie świadczenia Usługi Serwisu jak i po zakończeniu jej świadczenia.
  10. Abonent oświadcza, że kupuje Usługi Serwisu na potrzeby wlasne lub firmy, którą reprezentuje. Abonent tym samym nie może regularnie zmieniać numeru/ów telefonu/ów. Serwis nie wyraża zgody na używanie numeracji przydzielonej przez Serwis jako chwilową/tymczasową.
  11. W przyadku korzystania przez Abonenta z Usług Internetowych w przypadku kończenia się oraz zakończenia zakupionych pakietów Abonent dostanie stosowną informację poprzez wiadomość SMS.
  12. Czas oczekiwania na przyłączenie do sieci jest natychmiastowy - po zamówieniu usługi Abonent może od razu z niej korzystać - wyjątkiem są usługi mobilne przez kartę SIM. W przypadku świadczenia usług mobilnych na karcie SIM Abonent przyjmuje do wiadomości, że czas oczekiwania na przyłączenie do sieci ArkanaVoIP może wynosić do 7 dni roboczych. Czas ten jest potrzebny na dostarczenie abonentowi fizycznej karty SIM.
  13. Abonent samodzielnie zamawia usługi przez infolinię portalu, lub bezpośrednio w portalu po zalogowaniu w sposób elektroniczny.
  14. W przypadku usług mobilnych maksymalne prędkości transmisji danych internetowych wynoszą (pobieranie/wysyłanie) dla odpowiednich technologii:
    • 2G (EDGE): 0,23 Mb/s / 0,19 Mb/s
    • 3G (HSPA + DC): 37 Mb/s / 6 Mb/s
    • 4G LTE (Agregacja pasm): 370 Mb/s / 44 Mb/s
    • 5G (Agregacja pasm z 4G LTE): 370 Mb/s / 70 Mb/s
    • 5G w paśmie C: 150 Mb/s / 150 Mb/s
  15. Po wyczerpaniu całości pakietu Internetu przez Abonenta Serwis może nałożyć ograniczenie prędkości transmisji danych niezależnie od wykorzystywanej przez Abonenta technologii do takich prędkości danych pobieranych i wysyłanych jaką Serwis uzna za stosowną (niemniej jednak niż 0,32skb/s wysyłania i pobierania).

§4 Okres świadczenia usług

  1. Umowa z Serwisem zawierana jest na czas nieokreślony w formie prepaid. Umowa trwa tak długo jak długo Abonent posiada środki na jej odnowienie w kolejnym miesiącu oraz zapłatę bieżących należności za świadczone usługi telekomunikacyjne (np. połączenia, Usługi). W przypadku gdy Abonent nie zapewni środków w "Stanie Konta" umowa zostanie wypowiedziana natychmiastowo i bez konsekwencji dla Abonenta na mocy porozumienia stron. Numerację używaną przez Abonenta może przejąć inny Abonent od razu tym samym Abonent składa oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do przeniesienia numeru przydzielonego przez Serwis do sieci innego operatora po zakończeniu świadczenia usług.
  2. Konto Abonenta wraz z aktywnymi usługami może zostać usunięte w przypadku:
    • braku płatności;
    • naruszania postanowień niniejszego Regulaminu lub przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
    • naruszenia warunków świadczenia usług (opisanych w górnym menu w każdej zakładce usługowej);
    • na wniosek Abonenta;
    • w przypadku gdy Abonent nie wykonał żadnej Operacji na kocie w ciągu 4 kolejnych następujących po sobie miesięcy;
    • na wniosek strony, która sprzeciwia się np. przetwarzaniu danych w postaci konkretnego numeru, pod który dzwoni Abonent - w tym wypadku Serwis informuje Abonenta o takim wniosku - w przypadku, gdy Abonent się nie dostosuje w ciągu 24 godzin roboczych Serwis ma prawo wstrzymać konkretną frakcję ruchu wychodzącego danemu Abonentowi;
    • w przypadku wniosku (lub podejrzenia przez Serwis) stosowania przez Abonenta w Usługach, które umożliwiają przekierowanie numeru pod konkretny plik audio, lub wgranie pliku audio stosowania nieuczciwych praktyk, naruszeń prawa lub nawoływanie do nich lub naruszeń praw autorskich (np. zapowiedź/muzyka na czekanie, co do której Abonent nie ma praw/praw autorskich, radio internetowe, nawoływanie do nielegalnych czynów/akcji);
    • próby doprowadzenia Serwisu przez Abonenta do niekorzystnego rozporządzenia mieniem Serwisu;
    • w przypadku, gdy Abonent regularnie zmienia/przenosi numer telefonu na inny, porzucając dotychczasowo przydzielony/przeniesiony numer;
    • w przypadku, gdy Abonent stosuje Nadużycia telekomunikacyjne lub jego działania mają charakter masowy;
    • w przypadku wystąpienia konfliktów interesów;
    • wydania przez właściwe organy decyzji lub postanowienia ograniczającego lub zakazującego Serwisowi prowadzenia działalności w danym zakresie, rozwiązania lub likwidacji podmiotu zarówno Serwisu jak i Abonenta;
    • upływu czasu na jaki umowa została zawarta;
    • śmierci Abonenta.
  3. Ceny Usług mogą być aktualizowane o coroczny wskaźnik inflacji ogłaszany przez Prezesa GUS, co nie wymaga zmian w regulaminie, ofertach ani innych zapisach na co Abonent wyraża zgodę.
  4. Abonent może w każdej chwili Abonent zrezygnować ze świadczonych usług nie ponosząc żadnych opłat z tego tytułu.
  5. Serwis nie wydaje żadnych urządzeń Abonentom, w przypadku rozwiązania przez Abonenta umowy, Serwis nie pobiera od Abonentów żadnych opłat z tego tytułu.
  6. Abonent może żądać zmiany przydzielonego Numeru Telefonu, jeżeli wykaże, że korzystanie z przydzielonego Numeru Telefonu jest uciążliwe.

§5 Płatnosci

  1. Serwis jest płatnikiem podatku od towarów i usług (VAT), a wszystkie ceny znajdujące się w ofercie są cenami brutto w walucie PLN, chyba że zaznaczono inaczej, lub Użytkownik/Abonent zaznaczył, ze jest Firmą i lub wybrał inną walutę rozliczeniową.
  2. Dostępne formy płatności:
    • płatność systemem PayNow,
    • przelewy na konto bankowe w Santander Bank/mBank,
    • Karty płatnicze: Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro. Mastercard and Visa
  3. Czas realizacji zamówienia na daną Usługę jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności oraz wykonania przez Abonenta wszelkich niezbędnych instrukcji dla wykupionej Usługi.
  4. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Autopay S.A.
  5. Konsument, który zawarł umowę na odległość lub umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo odstąpić od niej bez podawania przyczyny w terminie 14 dni.
  6. Serwis oświadcza, że rachunki podane do dokonywania wpłat znajdują się na białej liście VAT.
  7. Bezpieczne rozliczanie transakcji gwarantuje PayNow, w przypadku skorzystania ze standardowego przelewu Santander Bank Polska/mBank w zależności od wyboru Abonenta.
  8. Serwis dokonuje zwrotu płatności jeśli zaistnieje taka potrzeba, przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Abonent, chyba że Abonent wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  9. Wysokości opłat za korzystanie z Usług oraz pełen cennik są każdorazowo podane przy każdej Usłudze, oraz w zakładkach Usługi w Serwisie pod adresem https://arkanavoip.pl.
  10. Zwrotom nie podlegają środki przyznane Abonentowi w ramach jakichkolwiek promocji.
  11. W przypadku pobrania prowizji za dokonaną płatność za usługę dostępną w ramach Serwisu przez podmiot pośredniczący w płatności oraz w przypadku uzasadnionego żądania zwrotu przez Abonenta jakiejkolwiek płatności od Serwisu, w pierwszej kolejności Serwis potrąci wszelkie opłaty i koszty, które zostały Serwisowi pobrane z tytułu obsługi płatności elektronicznej, a także 20% z tytułu obsługi jej zwrotu.
  12. W przypadku niepobrania przez Serwis odpowiedniej opłaty za usługi/przedłużenie Usługi w wyznaczonym czasie Serwis ma prawo pobrać ją w dowolnym momencie.
  13. Każdy Abonent Serwisu, korzystający z usług Serwisu przyjmuje do wiadomości, że traci prawo odstąpienia od umowy z chwilą wykonania usługi, jednocześnie oświadczając, że chce aby zamówiona usługa została zrealizowana natychmiast zgodnie z indywidualnymi wytycznymi Abonenta. Wobec powyższego zamówione usługi są widoczne w Serwisie i dla Abonenta, od razu po otrzymaniu przez Serwis pozytywnej autoryzacji płatności czy operacji na "Stanie Konta" Abonenta i zamówienia (połączenia, wiadomości SMS, zakupu numeracji i inne Usługi). Skutkuje to utratą prawą do odstąpienia od umowy, na co Abonent wyraża swoją zgodę. Oznacza to, że po wykonaniu Usługi np. głosowej/sms/zakupu innej Usługi i jej skutecznym dostarczeniu drugiej stronie, Abonent nie może odstąpić od umowy, którą zawarł wykonując daną czynność na odległość. Serwis i Abonent oświadczają, że Usługa zostaje zawarta w chwili obciążenia "Stanu konta" Abonenta, a przedmiot umowy zostaje wobec indywidualnych wytycznych Abonenta zrealizowany natychmiast.
  14. Do każdej zaksięgowanej przez Serwis płatności będzie wystawiana faktura VAT w ciągu max 7 dni roboczych od otrzymania przez Serwis płatności i będzie ona dostępna do pobrania przez Abonenta w ramach Serwisu, w zakładce Faktury, w formie elektronicznej. Abonent wyraża zgodę na wystawianie faktur przez Serwis wyłącznie w formie elektronicznej.
  15. Okresem rozliczeniowym dla wszystkich Usług w Serwisie jest pełny miesiąc kalendarzowy. W przypadku zakupu po 1 dniu miesiąca opłaty będą naliczane proporcjonalnie chyba, że zaznaczono inaczej.
  16. W przypadku zakupu usługi za niepełny okres rozliczeniowy koszt będzie proporcjonalny do pozostałych dni w danym okresie rozliczeniowym chyba, że zaznaczono inaczej w szczegółach danej usługi.
  17. W przypadku pobrania prowizji za dokonaną płatność za usługę dostępną w ramach Serwisu przez podmiot pośredniczący w płatności oraz w przypadku uzasadnionego żądania zwrotu przez Abonenta jakiejkolwiek płatności od Serwisu, w pierwszej kolejności Serwis potrąci wszelkie opłaty i koszty, które zostały Serwisowi pobrane z tytułu obsługi płatności elektronicznej, a także 15% z tytułu obsługi jej zwrotu.
  18. Jeśli Abonent nie uiści z góry opłaty za usługi poprzez doładowanie konta Serwis automatycznie usuwa te usługi z konta Abonenta na co Abonent wyraża swoją zgodę.

§6 Odpowiedzialność

  1. Abonent zobowiązany jest przestrzegać postanowień niniejszego Regulaminu, oraz wykorzystywać usługi zgodnie z ich charakterystyką i przeznaczeniem podaną na stronie z usługą.
  2. Abonent odpowiada za poprawność wszelkich danych przekazywanych w ramach realizacji usług świadczonych w Serwisie.
  3. Abonent odpowiada za przekazywanie odpowiednich danych kontaktowych do Serwisu, w szczególności imienia i nazwiska (gdy ulegną one zmianie decyzją urzędu państwowego) oraz adresu pod którym świadczona jest Usługa, numeru telefonu kontaktowego i adresu e-mail najpóźniej w ciągu 2 dni kalendarzowych od zmiany. W przypadku firmy Abonent musi dostarczyć informację o wszelkich zmianach dotyczących statusu prawnego, zmianie danych, których ujawnienie wymagane jest przy zawarciu Umowy lub zmianie innych danych niezbędnych dla świadczenia Usług. Niedopełnienie przez Abonenta obowiązku poinformowania Serwisu o wszelkich zmianach swoich danych w Serwisie może stanowić podstawę do zablokowania możliwości korzystania z Usług przez Abonenta lub zaprzestania świadczenia wszelkich Usług w ramach niniejszej Umowy.
  4. W przypadku podania przez Abonenta błędnych lub nieaktualnych danych, Serwis ma prawo do zablokowania możliwości korzystania z Usług przez Abonenta, zaprzestania świadczenia wszelkich Usług w ramach niniejszego regulaminu lub uzależnienia dalszego świadczenia Usług od przedstawienia aktualnych danych.
  5. Abonent zobowiązany jest niezwłocznie poinformować Serwis o wszczęciu wobec niego postępowania likwidacyjnego lub upadłościowego.
  6. Abonent, który nie dostarczył pełnych danych np. osobowych/firmowych (w tym plików w przypadku niektórych Usług) nie może domagać się wykonania Usługi.
  7. Serwis odpowiada i zapewnia ochronę danych transmitowanych przez Abonenta wynikającą ze stosownej technologii świadczenia Usług.
  8. Serwis nie odpowiada za treść samych danych transmitowanych przrz Abonenta w ramach Usług.
  9. Serwis nie odpowiada za szkody powstałe po stronie Abonenta, spowodowane niewłaściwym wykorzystaniem przez niego danych pozwalajacych na jego identyfikację, szkody wykraczające poza szkodę rzeczywistą, typu: utrata zysku, utrata danych, niezrealizowane oszczędności kosztowe lub inne pośrenie lub bezpośrednie szkody, wynikające z nie wykonania należytej staranności w zabezpieczeniu Usłiug Abonenta, objętym tym Regulaminem, bądź warunkami dostępu do usług opisanych na stronie z poszczególną usługą, cennikiem.
  10. Serwis nie ponosi odpowiedzialności w przypadku opóźnień w rozpoczęciu świadczenia usług, szczególnie w przypadku niezastosowania się Abonenta do jakiejkolwiek publicznie dostępnej instrukcji dt korzystania z Usługi.
  11. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za błędy w konfiguracji urządzeń, przerwy w komutowanym dostępie do urządzeń lub przerwy w transmisji pakietów spowodowane zdarzeniami losowymi lub nieprawidłowym działeniem sieci innych operatorów telekomunikacyjnych.
  12. Serwis jest zależny od dostawcy mediów np. Internetu/prądu (Serwis posiada zakres mocy pozwalający na pracę serwerów do max 3 godzin bez dopływu prądu). W przypadku braku dostępu do mediów Abbonent nie może mieć żadnych roszczeń, a Serwis nie odpowiada za ten stan, co Abonent w pełni akceptuje.
  13. Serwis ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą względem Abonenta do wysokości maksymalnie jednomiesięcznej opłaty za korzystanie z wybranej Usługi w ramach Serwisu proporcjonalnie do liczby zamówionej Usługi niedostarczanej Abonentowi Usługi w ciągu jednego miesiąca.
  14. Serwis odpowiada za zapewnienie ciągłości działania Serwisu, naprawę błędów w ciągu max 96 godzin roboczych oraz za utrzymanie i poprawne działanie. Serwis rozwiązuje problemy w ciągu około 12 godzin (a maximum 96 godzin roboczych) od momentu skutecznego poinformowania o problemie przez Abonenta.
  15. Serwis nie ponosi odpowidzialności za szkody wynikłe z pośrednictwa osób/firm/instytucji trzecich, za które Serwis nie ponosi odpowiedzialności (m.in opóźnienia w operacjach bankowych, czy działaniem API ze strony operatorów płatności).
  16. Zgodnie z art. 8 ust. 3 pkt 2 lit. b ustawy z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2017 r. poz. 1219 ze zm.) Abonent zobowiązany jest do nieumieszczania w Serwisie treści o charakterze bezprawnym lub wprowadzających w błąd, a także podejmowanie działań mogących wywołać zakłócenia lub uszkodzenia systemów informatycznych w Serwisie.
  17. Abonent oświadcza, że ma pełne prawa autorskie i materialne do wszystkich plików audio, które wprowadza do Serwisu.
  18. Abonent odpowiada za poufność loginów i haseł zarówno do Serwisu, Usług, kont SIP etc.
  19. Abonent ma obowiązek ustawiać hasła do korzystania z Serwisu i Usług zgodnie z Polityką haseł.
  20. Abonent ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody, które wyrządził Serwisowi i innym Abonentom naruszając postanowienia niniejszego Regulaminu lub Umowy, bądź powszechnie obowiązującego prawa w miejscu prowadzenia firmy przez Serwis.
  21. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikające z umożliwienia dostępu do Serwisu, czy Usług przez Abonenta nieuprawnionym osobom trzecim.
  22. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowości w świadczeniu usług powstałe w wyniku niespełnienia przez Abonenta wymogów technicznych i prawnych Serwisu.
  23. Serwis nie ponosi żadnej odpowiedzialności w przypadku wystąpienia działania Siły wyższej,
  24. Abonent odpowiada za niewykorzystywanie Serwisu i Usług w sposób sprzeczny z powszechnie obowiązującym prawem, zasadami współżycia społecznego lub w sposób uciążliwy dlla innych Abonentów.
  25. Abonent odpowiada za wykorzystywanie Usług i Serwisu zgodnie z ich definicjami i informacjami na stronie Usług.
  26. Abonent oświadcza, że nie zaangażuje się świadomie w inicjowanie, tranzyt lub zakańczanie ruchu mającego cechy Nadużycia Telekomunikacyjnego; nie ułatwi innym przedsiębiorcom lub Abonentom inicjowania, tranzytu lub zakańczania ruchu mającego cechy Nadużycia Telekomunikacyjnego; nie zatai przed drugą Stroną powzięcia informacji o inicjowaniu, tranzycie lub zakańczaniu ruchu mającego cechy Nadużycia Telekomunikacyjnego, o ile Nadużycie to dotyczy lub może dotyczyć drugiej Strony lub rozliczeń tej Strony prowadzonych z innymi przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi lub abonentami; Strony zobowiązują się wzajemnie współpracować w celu identyfikacji oraz eliminowania Nadużyć Telekomunikacyjnych, w tym do wymiany informacji (m.in. billingowych) oraz w przeprowadzaniu testów połączeń zmierzających do wykrycia Nadużycia Telekomunikacyjnego.
  27. Abonent oświadcza, że nie będzie używał Usług (w tym m.in karty SIM lub eSIM, konta SIP) w celu prowadzenia działalności gospodarczej polegającej na masowym wykonaniu połączeń (w tym połączeń telefonicznych, SMS, MMS, USSD) do wybranych osób lub grup osób (w tym tzw. "Call Center") lub maszynowo (tj. ruch typu "maszyna do maszyny" lub "maszyna do człowieka"), w szczególności poprzez automatyczną dystrybucję połączeń lub automatyczną, interaktywną obsługę osoby dzwoniącej lub integrację systemu telekomunikacyjnego i informatycznego.
  28. W przypadku, gdy Serwis poweźmie przekonanie, że przesyłany ruch telekomunikacyjny stanowi Nadużycie Telekomunikacyjne, Serwis może wezwać drugą Stronę, w zależności od rodzaju stwierdzonego Nadużycia Telekomunikacyjnego, do: niezwłocznego wyjaśnienia i wyeliminowania Nadużycia Telekomunikacyjnego, lub podjęcia innych adekwatnych działań. Jeśli ABonent w ciągu 12 godzin (zwykłych, nie roboczych) nie przedstawis Serwisowi wyjaśnień, lub nie zacznie współpracować z Serwisem - Serwis w trybie natychmiastowym zawiesi z Abonentem umowę na wszystkie świadczone usługi - z zaznaczeniem, że w przypadku szkód Serwisu - Abonent za nie będzie odpowiadał do wysokości szkód poniesionych przez Serwis oraz w formie odszkodowawczej, a Serwis wobec Abonenta nie będzie ponosił żadnej odpowiedzialności.
  29. W przypadku, gdy na skutek działań lub braku działania Abonenta, jakakolwiek osoba trzecia, firma, czy jakakolwiek osobowość wystąpi z powództwem przeciwko Serwisowi, Abonent zobowiązana jest do współpracy w zakresie niezbędnym do obrony przed roszczeniami.
  30. Abonent oświadcza, że nie będzie używał Usług (w tym kart SIM, eSIM lub kont SIP) bez zgody Serwisu do rozwiązań telemetrycznych polegających na przesyłaniu informacji z/do systemów pomiarowych, zdalnego sterowania, alarmowych, w tym w systemach monitoringu osób, budynków, pojazdów, a także informacji dodatkowych wysyłanych/ odbieranych przez te systemy.
  31. Serwis odpowiada za zapewnienie ochrony danych osobowych udostępnionych przez Abonenta podczas korzystania z Usług.
  32. Konsekwencje działań, które wykonuje Abonent i jego użytkownicy ponosi Abonent.
  33. Serwis nie ponosi odpowiedzialności, gdy Abonent podał nieprawidłowe dane osobowe.
  34. Wspołpracujemy z organami ścigania, za każdym razem, gdy o to oficjalnie poproszą, wtedy przekazujemy im wszelkie dane, jakie Serwis posiada na temat Użytkowników, dotyczy to tylko Użytkowników. Abonentów w tym zakresie chroni tajemnica telekomunikacyjna, którą może znieść nakaz, lub wykonanie przez Abonenta połączenia na Numery alarmowe.

§7 Reklamacje

  1. Reklamacje mogą być składane:
    • elektronicznie na adres: bok[@]arkanavoip.pl usuwając kwadratowe nawiasy,
    • telefonicznie pod numer +48 22 896 66 69 w godzinach pracy, które okresla strona Kontakt,
    • elektronicznie za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na stronie Kontakt.
    • listem poleconym na adres Serwisu.
  2. Reklamacja powinna zawierać przynajmniej:
    • Imię i Nazwisko (lub pełną nazwę firmy) oraz adres zamieszkania składającego reklamację,
    • Określenie przedmiotu reklamacji,
    • Wyjaśnienie czego i/lub jakiej usługi dotyczy reklamacja,
    • Przedstawienie sytuacji, która stanowi podstawę do złożenia reklamacji,
    • Numer telefonu jaki został przydzielony Abonentowi (o ile dotyczy),
    • Jeżeli reklamacja dotyczy połączeń, wymagane jest podanie:
      • Numerów telefonów z jakiego i pod jaki próbowano dokonać lub nastąpiło połączenie, w tym numeru konta SIP (Jeśli połączenie było wykonywane przez konto SIP),
      • Daty oraz godziny wystąpienia problemu.
    • Proponowane rozwiązanie reklamacji - czego Abonent/Użytkownik oczekuje od Serwisu w związku ze składaną reklamacją,
    • W przypadku żądania zwrotu środków/odszkodowania, należy wskazać wysokość takiego świadczenia.
  3. W przypadku zwrotu środków Abonentowi - środki w pierwszej kolejności pokrywają należności Abonenta wobec Serwisu. Jeśli środki spowodują saldo dodatnie, zostaną one zaliczone na poczet przyszłych płatności w Serwisie lub Abonent może zlecić przelanie pozostałej kwoty na konto bankowe w polskim banku - w takim wypadku należy podać numer konta do wypłaty.
  4. W przypadku złożenia reklamacji dotyczącej wysokości naliczonych opłat, za czas trwania postępowania reklamacyjnego odsetki od kwoty objętej reklamacją nie będą naliczane.
  5. Reklamacje rozpatrywane są w ciągu 14 dni roboczych, od momentu ich faktycznego otrzymania przez Serwis. W przypadkach, kiedy reklamacja wymaga uzyskania danych od innego operatora czy serwisu (w tym obsługi PLICBD, PLICKBD UKE), czas ten ulega wydłużeniu, do czasu otrzymania stosownych raportów i informacji od innych operatorów, Użytkownik/Abonent zostanie o tym fakcie poinformowany w sposób elektroniczny.
  6. Po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego, Abonent ma prawo skierować sprawę na drogę postępowania przez sądem powszechnym lub w przypadku, gdy reklamującym jest Konsument dochodzić roszczeń w drodze wskazanego w art. 109 ustawy Prawo Telekomunikacyjne postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich prowadzonego przez Prezesa UKE jako podmiot uprawniony w rozumieniu ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
  7. Udział Serwisu w postępowaniu, o którym mowa w pkt powyżej jest dobrowolny. Serwis każdorazowo podejmuje decyzję o zgodzie na udział w postępowaniu lub o odmowie i przekazuje ją Abonentowi w sposób elektroniczny w dostępnych metodach kontaktu. Jeśli Serwis nie złoży żadnego oświadczenia, uznaje się, że wyraża zgodę na udział w takim postępowaniu.

§8 Ochrona danych osobowych

  1. Zasady dotyczące ochrony danych osobowych określa Polityka Prywatności, która stanowi integralną część Regulaminu.
  2. Uzytkownik podczas rejestracji konta ma obowiązek zapoznać się z Polityka Prywatności i ją zaakceptować. W przypadku, gdy Użytkownik nie zapozna się z Polityką Prywatności czego nie potwierdzi odpowiednim checkboxem Serwis uniemożliwi Użytkownikowi Rejestrację.

§9 Zmiana regulaminu

  1. Serwis zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.
  2. Serwis powiadamia Abonentów o zmianie i udostępnia nową treść Regulaminu w Serwisie.
  3. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w 31 dniu od jej publikacji w Serwisie lub zaakceptowania nowego Regulaminu przez Abonenta.
  4. Jeżeli Abonent nie zgadza się ze zmianami Regulaminu może wnioskować o bezpłatne rozwiązanie umowy i zwrot za niewykorzystany "Stan Konta" bez potrącania prowizji. Serwis nie pobiera żadnych opłat w żadnym wypadku za rozwiązanie umowy przez Abonenta.

§10 Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy polskiego prawa powszechnie obowiązującego w Polsce.
  2. Wszelkie spory wynikające z korzystania z Serwisu rozpatrywał będzie Sąd właściwy ze względu na miejsce prowadzenia działalności gospodarczej przez Serwis.
  3. Obowiązujący Regulamin oraz Cennik zawierający informację o kosztach w tym kosztach obsługi serwisowej dostępne są na niniejszej stronie ArkanaVoIP.pl, na każde żądanie Abonenta.