Konfiguracja urządzeń


title

Konfiguracja urządzenia końcowego


Naszych usług możesz używać w dowolnej aplikacji (np. Zoiper free), dowolnym programie (np. MicroSIP), dowolnym urządzeniu wspierającym protokół SIP, oraz każdej dostępnej na rynku bramce i telefonie IP.

  1. 1

    Nazwa konta

    Nazwą Twojego knta jest Twój numer SIP. Numer SIP możesz zakupić w Panelu Abonenta W zakładce Numeracja -> SIP -> Dodaj Nowy

  2. 2

    Adres hosta/Host (Serwer SIP)

    sip.arkanavoip.pl:6666 (W niektórych urzadzeniach jest osobno pole Port, wtedy w Host/Adres hosta wpisujemy sip.arkanavoip.pl, a w pole port: 6666, gdy nie ma osobnego pola na port wprowadź sip.arkanavoip.pl:6666) Domenę ustawiamy tak samo: sip.arkanavoip.pl:6666 (w aplikacjach o to pytających)

  3. 3

    Użytkownik i Hasło

    Nazwą użytkownika jest Twoj numer konta SIP. Hasłem jest nadane hasło do konta SIP. Jeśli go nie pamiętasz wejdź w Panelu Abonenta w zakładkę Numeracja -> SIP -> wybierz konto SIP i pojawi się opcja nadania nowego hasła.

  1. 4

    Transport/Typ transportu

    Zalecamy ustawienie transportu poprzez UDP, który pomyślnie przeszedł wszystkie testy. Przy transporcie TCP połączenia przychodzące nie zawsze przychodziły na urządzenia mobilne.

  2. 5

    Czas wygaśnięcia rejestracji

    Sugerujemy ustawienie 60 sekund, można jednakustawić dowolną liczbę nie niższą niż 60. Oznacza to czas w jakim będziesz się logował ponownie. Pamiętaj, że w czasie logowania Twoje konto przez sekundę nie będzie aktywne.

  3. 6

    Kodeki do użycia

    Według potrzeby. Sugerujemy kodeki alaw, ulaw (domyślnie aktywne na Twoim koncie SIP). Jeśli potrzebujesz innych - możesz je włączyć w szczegółach Twojego konta SIP.

ustawienia bramki VoIP

Inne ważne ustawienia

  • Podtrzymuj Time-Out: Default,
  • STUN: Nie,
  • RPORT dla sygnalizacji: TAK,
  • RPORT dla mediów: NIE,
  • ID dzwoniącego: musi pozostać puste,
  • Zewnętrzne proxy: musi pozostać puste,
  • Tryb DTMF: SIP INFO numeric,
  • Pamiętaj, aby w ustawieniach urządzenia (są to osobne ustawienia, nie dotyczące konta SIP, powinny znaleźć się w menu aplikacji, z której korzystasz) ustawić:

  • Podtrzymywanie na WiFi: TAK,
  • Obsługiwane sieci (typu sieci): Wszystkie możliwe,
  • Działanie w tle: TAK,
  • Tryb tła: Use Constant Wake Lock,
  • Porty nasłuchu: Random port,
  • Ustawienia Audio: Oszczędzaj CPU: NIE
  • 8level IPG200

  • Zaloguj się do panelu administracyjnego swojej bramki 8level,
    • domyślny IP dla tej bramki to 192.168.1.1, domyślne hasła:
    • użytkownik: admin
    • hasło: admin
    • Pamiętaj, by po zakońćzeniu konfiguracji koniecznie zmienić te hasła
  • Klikamy opcję: Go to Advanced setup,
  • Z lewego menu rozwijamy VoIP i wybieramy opcję SIP,
  • Otworzą się SIP Setting wybieramy Modify i klikamy na ikonkę edytora
  • Account Name i Number: - wprowadzamy numer konta SIP (5 cyfr),
  • SIP Display Name - puste
  • SIP Server Address i SIP Service Domain: sip.arkanavoip.pl,
  • SIP Server Port i Outbound Proxy Port: 6666
  • Outbound Proxy Server: niezaznaczone
  • User Name: numer konta SIP (5 cyfr),
  • Password: nadane hasło do konta SIP (nie konta w serwisie). Klikamy Apply i odczekujemy kilka sekund
  • Należy nadać hasło do konta SIP w ustawieniach konta SIP w Panelu Abonenta.

  • Po przeładowaniu się strony widzimy ponownie to samo okno klikamy zamiast Apply Advanced:
    • SIP Port: 6666
    • Media Port: 10000
    • DTMF Relay: SIP INFO
    • Codec Setting - powinny być zaznaczone G711-ulaw i G711-alaw
  • Klikamy APPLY. Odczekujemy klika sekund i z lewego menu wybieramy Mainterance -> System -> Time Setting -> Time Zone Select wybieramy Warszawę i klikamy Apply.
  • bramka vopi
    company profile

    Nasza adresacja

    Używamy stałych adresów IP v4:
    77.237.17.9
    77.237.17.10
    57.128.214.251
    57.128.228.161

    Naszym klientom, szczegolnie indywidualnym sugerujemy jednak używanie hosta sip.arkanavoip.pl, który poprzez rozwiązywanie nazw DNS zawsze posiada aktualny adres IP. Możliwy jest od zakupu własny host dla usług VoIP. Pamiętaj, że nasza adresacja może ulec zmianom z dnia na dzień. Śledź więc tą stronę conajmniej raz na dzień.

    Sprawdź usługi w telefonii stacjonarnej SIP Sprawdź usługi w telefonii mobilnej

    FreePbx ustawienia

    Zalecamy zakup Sip trunk w celu bezproblemowego korzystania z tej usługi.

  • Trunk Name: numer konta SIP 5-cyfrowy np. 12345 (znajdziesz w lewym menu po zalogwaniu -> numeracja -> sip),
  • Hide CallerID: NO,
  • Outbound CallerID: numer konta SIP 5-cyfrowy np. 12345 (znajdziesz w lewym menu po zalogwaniu -> numeracja -> sip),
  • CID Options: Allow Any CID
  • Maximum Channels: Wprawdź maksymalną ilość połączeń wychodzących przez ten trakt. Domyślnie dla każdego konta SIP to 1. Mozesz zakupic dodatkowe kanały wychodzące w usługach. Jeśli nie zakupiłes dodatkowych pakietów wprowadź 1.
  • Asterisk Trunk Dial Options: System
  • Continue if Bussy: NO
  • Disable Trunk: NO
  • Monitor Trunk Failures: NO
  • W ustawieniach urządzenia (są to osobne ustawienia, nie dotyczące konta SIP, powinny znaleźć się w menu aplikacji, z której korzystasz) ustawiasz:

    Pjsip Settings General

    • Username: {numer-konta-sip}
    • Auth username: {numer-konta-sip}
    • Secret: YourPassword
    • Autenthication: Outbound
    • Registration: Send
    • Language Code: Default
    • Sip Server: sip.arkanavoip.pl
    • SIP Server Port: 6666
    • Context from-pstn your context
    • Transport: 0.0.0.0-udp

    Inbound Routes General

    • Description: Przychodzące
    • DID Number: Any
    • CallerID Number: Any
    • CID Priority Route: No
    • Alert Info: None
    • Ringer Volume Override : None
    • CID name prefix
    • Music On Hold: Default
    • Set Destination Extensions

    Outbound Routes - Route Settings

    • Route Name: Wychodzace
    • Route CID: {Twój numer konta SIP}
    • Override Extension: No
    • Route Password
    • Route Type
    • Music On Hold: default
    • Time Match Time Zone
    • Time Match Time Group: ---Permanent Route---
    • Trunk Sequence for Matched Routes: {Twój numer konta SIP}
    company profile

    Pjsip Settings Advenced

    • DTMF Mode: INFO
    • Send Line in Registration: YES
    • Send Connected Line: NO
    • Permanent Auth Rejection: NO
    • Forbidden Retry Interval: 30 Seconds
    • Fatal Retry Interval: 300 Seconds
    • General Retry Interval: 300 Seconds
    • Expiration: 3600 Seconds
    • Max Retries: 5000 Seconds
    • Qualify Frequency: 600 Seconds
    • Outbound Proxy
    • User = Phone No
    • Contact User
    • From Domain
    • From User
    • Client URI
    • Server URI
    • Media Address
    • AOR
    • AOR Contact
    • Match (Permit)
    • Support Path NO
    • Support T.38 UDPTL: NO
    • T.38 UDPTL Error Correction None
    • T.38 UDPTL NAT No
    • T.38 UDPLT MAXDATAGRAM
    • Fax Detect: NO
    • Trust RPID/PAI: NO
    • Send Private CallerID Information: NO
    • Match Inbound Authentication: Default
    • Inband Progress: NO
    • Direct Media: NO
    • Rewrite Contact: NO
    • RTP Symmetric: Yes
    • Media Encryption: None
    • Force rport: Yes
    • Message Context: message
    • Optional Destination on Congestion: Normal Congestion