Kody akcepracji i błędów SIP
Niżej wświetlą się wszyskie, lub wyszkiwane kody protokołu SIP.
Kod 100 oznacza sprawdzanie dostępności urządzenia docelowego. W przypadku braku akceptacji, możesz miec problem z zaporą sieciową lub połączeniem, w tym połączeniem internetowym. Sprawdź ustawienia zapory, czy nie blokujesz naszych adresów IP. Kod 100 sygnalizaji SIP jest kodem tymczasowych odpowiedzi i nie wymaga dalszego działania z Twojej strony.
Kod 180 oznacza dzwonienie. Wszystko przebiegło pomyślnie po każdej stronie. Dzwonimy do miejsca docelowego, wskazanego w sygnalizacji SIP. Kod 180 sygnalizaji SIP jest kodem tymczasowych odpowiedzi i nie wymaga dalszego działania z Twojej strony.
Kod 181: Serwery mogą opcjonalnie wysłać tę odpowiedź, aby wskazać, że połączenie jest przekazywane. Kod 181 sygnalizaji SIP jest kodem tymczasowych odpowiedzi i nie wymaga dalszego działania z Twojej strony.
Kod 182 wskazuje, że miejsce docelowe było tymczasowo niedostępne, więc serwer umieścił wywołanie w kolejce, dopóki miejsce docelowe nie będzie dostępne. Serwer może wysłać wiele odpowiedzi 182, aby zaktualizować postęp kolejki. Kod 182 sygnalizaji SIP jest kodem tymczasowych odpowiedzi i nie wymaga dalszego działania z Twojej strony.
Kod 183 oznacza, że systemy po obu stronach "załapały" i uzgodniły ze sobą prawidłowo sesję SIP, dzięki temu możliwe jest prowadzenie rozmowy między stronami. Kod sygnalizaji SIP 183 jest kodem tymczasowych odpowiedzi i nie wymaga dalszego działania z Twojej strony.
Kod SIP 200 oznacza, że wszystko jest w porządku. Strony "załapały" komunikację i wymieniły sie niezbędnymi informacjami dotyczącymi np. portów sygnalizacji, czy mediów. Kod sygnalizaji SIP 200 jest kodem sukcesu i nie wymaga dalszego działania z Twojej strony. Kod 200 oznacza, że wszystko przebiega prawidłowo, tak jak ustalono w standardach komunikacji SIP.
Kod SIP 202 oznacza, że wszystko jest w porządku. Strony zaakceptowały wymienione między soba informacje. Ten kod sygnalizaji SIP jest kodem sukcesu i nie wymaga dalszego działania z Twojej strony. Oznacza, że wszystko przebiega prawidłowo i nawiązana komunikacja przebiega prawidłowo.
Kod 300: Adres rozwiązany jako jedna z kilku opcji do wyboru przez użytkownika lub klienta, które są wymienione w treści wiadomości, lub w polach kontaktowych wiadomości.
Kod 301 oznacza, że oryginalny identyfikator URI żądania nie jest już ważny, nowy adres jest podany w polu nagłówka kontaktu, a klient powinien zaktualizować wszelkie rekordy oryginalnego identyfikatora URI żądania o nową wartość. Kod sygnalizaji SIP 302 jest kodem informacyjnym, ale może być wymagane dalsze działanie z Twojej strony.
Kod 302 to kod przeniesienia tymczasowego. Klient powinien spróbować pod adresem podanym w polu Kontakt. Jeśli obecne jest pole Expires, klient może przechowywać wynik w pamięci podręcznej przez ten okres czasu. Kod 302 sygnalizaji SIP jest kodem informacyjnym i nie wymaga dalszego działania z Twojej strony. Oznacza, że to abonent docelowy może ponieść koszty przekierowań, a nie Ty.
Kod SIP 305 to brak użycia proxy. Użyj servera proxy. Kod SIP 305 wskazuje, że wymagane mogę być odpowiednie dane uwierzytelniające, lub serwer proxy. Bez tego Twoje połączenie, być może, nie będzie zrealizowane. Najprawdopodobniej pole kontakt wyszczególnia serwer proxy, którego należy użyć, aby uzyskać dostęp do żądanego miejsca docelowego. Kod SIP 305 może wwymagać od Ciebie dalszych dziań. Jeśli nie wiesz, jak prawidłowo skonfigurować serwer SIP, odwiedź zakładkę konfiguracja urządzeń SIP.
IKod SIP 380 to brak możliwości zrealizacji Twojego połączenia, ale alternatywy są wyszczególnione w treści wiadomości. Zapoznaj się z naszą odpowiedzi, celem uzyskania szczegółów.
Kod SIP 400 oznacza, że nie przyjmujemy Twojego połączenia. Powodem mogą być błędne dane autoryzacyjne, błędny adres IP, z którego próbujesz uzyskać połączenie. Problem z zablokowanym IP. Sprawdź jak odblokować swój adres IP. Kod SIP 400 jest kodem błędnym, wymaga reakcji z Twojej strony. Połączenie nie zostanie zrealizowane z Twojej winy.
Kod SIP 401 oznacza, że nie jesteśmy w stanie zautoryzować połączenia przychodzącego/wychodzącego. Sprawdź podane dane dostępowe, oraz to, czy je w ogóle podałeś. Kod SIP 401 jest kodem błędnym, wymaga reakcji z Twojej strony. Połączenie nie zostanie zrealizowane. Sprawdź konfigurację urządzeń, celem uzyskania informacji o prawidłowej konfiguracji swojego urządzenia.
Kod SIP 402 jest kodem wskazującym na brak wystarczających środków na koncie. Kod SIP 402 jest kodem błędnym, wymaga reakcji z Twojej strony, przede wszystkim sprawdź wartość swoich środków przed wykonaniem połączenia, czy są wystarczające na przynajmniej minutę rozmowy? Połączenie nie zostanie zrealizowane. Błąd leży po Twojej stronie.
Kod SIP 403 jest kodem odmowy autoryzacji. Wystąpił brak uprawnień do wykonania połączenia z tego, lub pod ten numer telefonu. Czasami (ale nie zawsze) kod 403 oznacza, że połączenie zostało odrzucone przez odbiorcę. Kod SIP 403 we większości przypadkach jednak jest kodem błędnym i wymaga reakcji z Twojej strony. Jeśli wykonujesz połączenie zagraniczne pamiętaj, aby umożliwić tą opcję w Panelu. Gdy jednak brak jest danego kierunku w cenniku, skontaktuj się z nami przez zakładkę kontakt. Domyślnie połączenia zagraniczne są zablokowane. Sprawdź też, czy prezentujesz się numerem na pewno należącym do Ciebie i czy dodałeś go w Panelu. Pamiętaj, że w celu prezentowania się numerem spoza naszej sieci musisz go dadać w Panelu i przejść weryfikację. Sprawdź też login i hasło do konta SIP, z którego próbujesz wykonać połączenie. Kod 403 jest kodem błędu. Połączenie nie zostanie zrealizowane.
Kod SIP 404 oznacza brak akteptacji dla numer docelowego, lub numeru, którym próbujesz się prezentować. Sprawdź, czy na pewno numer (prezentujący i docelowy) istnieje. Kod SIP 404 jest kodem błędnym, wymaga reakcji z Twojej strony. Połączenie nie zostanie zrealizowane.
Kod SIP 405 oznacza, że ta metoda jest dla Ciebie niedozwolona. Kod SIP 405 jest kodem błędnym, wymaga natychmiastowej reakcji z Twojej strony. Połączenie nie zostanie zrealizowane z Twojej winy.
Kod SIP 406 jest kodem oznaczającym, że ta metoda jest dla Ciebie niedozwolona. Czy na pewno zezwoliłeś w panelu na połączenie z tym kierunkiem? Czy na pewno prezentujesz się numerem należącym do Ciebie? Kod SIP 406 jest kodem błędnym, wymaga natychmiastowej reakcji z Twojej strony. Połączenie nie zostanie zrealizowane z Twojej winy.
Kod SIP 407 wskazuje o braku autoryzacji. Nie zrealizujemy tego połączenia. Błędne dane atuoryzujące. Nie możemy udowodnić Twojej tożsamości. Kod SIP 407 jest kodem błędnym, wymaga podania prawidłowych danych uwierzytelniających po Twojej stronie. Połączenie nie zostanie zrealizowane z Twojej winy.
Kod SIP 408 wskazuje, że żądanie przekroczyło limit czasu. Może oznaczać, że wybierany użytkownik nie został znaleziony w systemie, lub problemy z zaporą sieciową. Ten kod SIP jest kodem błędnym i wymaga reakcji po Twojej stronie. Połączenie nie zostanie zrealizowane z Twojej winy.
Kod SIP 410 wskazuje, że użytkownik, który wybiera połączenie nie jest obecny w tym momencie. Może się pojawić, kiedy próbujesz wykonać połączenie z usuniętego konta SIP. Kod 410 może pojawić się również, w przypadku, gdy Abonent docelowego numeru rozwiązał umowę ze swoim operatorem i numer, pod który dzwonisz już nie istnieje. Ten kod SIP jest kodem błędnym i wymaga skorygowania numeru, pod który dzwonisz (lub użytkownika wewnętrznego SIP). Połączenie nie zostanie zrealizowane z Twojej winy.
Kod SIP 414 wskazuje, że URI Twojego żądania jest zbyt długie. To może oznaczać, że numer telefonu, którym się prezentujesz, albo pod który dzwonisz jest zbyt długi. To może również wskazywać, że user, lub hasło które wskazujesz do autoryzacji jest zbyt zbyt długie. Równie dobrze, kod SIP 414 oznaczać może, że jakakolwiek podana przez Ciebie wartość w protokole SIP jest zbyt długa. Ten kod SIP jest kodem błędnym i wymaga reakcji po Twojej stronie. Połączenie nie zostanie zrealizowane z Twojej winy.
Kod SIP 415 wskazuje, że próbujesz w swoim programie SIP wskazać taki kodek, którego nie oznaczyłeś w Panelu, lub taki, którego nie obsługujemy. Obsługujemy kodeki: alaw, ulaw, gsm, g722, g726, iLBC, speex, lpc10, ADPCM. Innych kodeków nie obsługujemy ze względu na brak ich popularności. Jeśli pojawia się ten błąd zalecamy ustawienie kodeków alaw i ulaw. Są to kodeki używane najczęściej w Polsce w komunikacji SIP. Każdy inny może sprawiać problem i kazdego innego używasz na własne ryzyko. Kod SIP 415 jest kodem błędnym i wymaga reakcji po Twojej stronie. Połączenie nie zostanie zrealizowane z Twojej winy.
Kod SIP 416 wskazuje, że używasz złego (zbyt którkiego, zbyt długiego lub po prostu nieprawidłowego formatu URI). Kod SIP 416 jest kodem błędnym i wymaga reakcji po Twojej stronie. Połączenie nie zostanie zrealizowane z Twojej winy.
Kod SIP 420 wskazuje, że użyłeś nieprawidłowego rozszerzenia protokołu SIP, którego nasz serwer nie jest w stanie przetworzyć. Informujemy, że obsługujemy tylko rozszerzenie PJSIP, ewentualnie przestarzałe SIP. Nie jesteśmy w stanie przetworzyć, ani obsłużyć starszych protokołów. Jeśli korzystasz ze starszych protokołów, musisz zaaktualizować swoją wersję centrali telefonicznej, najlepiej do obsługi najnowszej wersji PJSIP, ewentualnie do obsługi SIP. Kod SIP 420 jest kodem błędnym i wymaga reakcji po Twojej stronie. Połączenie nie zostanie zrealizowane z Twojej winy.
Kod SIP 421 wskazuje, że pownieneś podać konieczny priorytet do tego połączenia, które wskazujesz. To połączenie wymaga wskazania konkretnego miejsca, gdzie połączenie ma startować. Kod SIP 421 jest kodem błędnym i wymaga reakcji po Twojej stronie. Połączenie nie zostanie zrealizowane z Twojej winy.
Kod SIP 481 wskazuje, że próbujesz wykonac operację (np. wysyłkę DTMF) do połączenia, które już się zakończyło lub, które nie istnieje. Nie możemy ani zakończyć polączenia, ani wysłac do niego danych jeśli ono nie istnieje, lub zostało zakończone. Kod SIP 481 może występować tylko z Twojej winy. Sprawdź dane połączenia, do którego próbujesz wysłać informacje. Może ono także nie należeć do Ciebie. Sprawdź wykonując tę próbę, czy podałeś wszelkie metody autoryzujące Cię jako administratora połączenia.
Kod SIP 482 wskazuje, że wykryliśmy pętlę przekierować, która szerzej opisana jest w naszym regulaminie. Nie zezwalamy na zapętlanie połączeń telefonicznych, ponieważ stanowi to nadużycie telekomunikacyjne. Kod protokołu SIP 482 wskazuje, że próbujesz poprzez przekierowania zapętlić ruch telefoniczny. Wymaga to natychmiastowej interwencji z Twojej strony. Połączenie nie zostanie zrealizowane z Twojej winy.
Kod SIP 483 wskazuje, że wykonana została maksymalna ilość przekierowań połączenia, jaką określił operatr docelowego numeru, do którego próbujesz się dodzwonić. Nie wymaga to żadnej interwencji, po Twojej stronie. Jedyne co możesz zrobić to poczekać, w celu zrealizowania połączenia. Spróbuj je zrealizować za jakiś czas, ponieważ abonent, do którego dzwonisz ustawił zbyt wiele przekierowań, których operator docelowy nie jest w stanie zrealizować.
Kod SIP 484 oznacza, że wskazałeś niewłaściwy adres żądania SIP. Kod SIP 484 wskazuje problem po Twojej stronie. Celem zrealizowania połączenia podaj właściwy adres do wykonania połączenia. Nie zapomnij o właściwej autoryzacji, w tym za pomocą 'realm', co oznacza, że połączenie przyjmiemy tylko z właściwego adresu i odpowiednich danych autoryzacyjnych, zakodowanych do odpowiedniego formatu, z użyciem adresu realm. Może być wymagana korekcja danych użytkownika SIP poprzez zmianę hasła z użyciem panelu, a nie spoza naszego środowiska. Żadna zmiana danych uwierzytelniających spoza panelu zarządzania usługą nie zakończy się pomyślnie, ponieważ tylko nasze systemy odpowiednio hashują hasło.
Kod SIP 486 oznacza, że numer pod który próbujesz się dodzwonić prowadzi obecnie rozmowę. Kod 486 jest kodem informacyjnym dla Ciebie oznaczającym, że połączenie nie zostanie zrealizowane ponieważ abonent docelowy prowadzi obecnie rozmowę i nie umożliwia połączeń oczekujących. W skrajnych przypadkach może oznaczać również, że wszystkie kanały połączenia po stronie operatora zostały zajęte.
Kod SIP 487 oznacza, że próbowaliśmy dzwonić maksymalną ilość czasu jaką przyjął operator docelowy. Dla każdego operatora w PL i na świecie czas ten może być różny. Abonent docelowy nie odebrał połączenia w przewidywanym przez jego operatora okresie czasu. Zazwyczaj operatorzy pozwalają łączyć się średnio 50 sekund. Po tym czasie, większość operatorów wysyła Request Termineted, kod SIP numer 487. Ten kod oznacza, że próbowano dzwonić maksymalną ilość czasu, określoną przez obsługującego połączenie operatora. Nie możesz nic z tym zrobić. Numer docelowy nie odebrał połączenia w wyznaczonym przez operatora czasie. Spróbuj ponownie. Kod 487 jest kodem błędu, ale nie wymaga od Ciebie żadnego działania. Spróbuj później zrealizować połączenie, może wtedy abonent numeru docelowego odbierze je w ciągu około minuty czasu.
Kod SIP 500 jest kodem błędnym po Twojej stronie. Nie obsługujemy żądania tego typu. Spróbuj przetworzyć swoje żądanie na poprawne, ponieważ to, co do nas wysyłasz, nie jest prawidłowe i nie jesteśmy w stanie tego obsłużyć. Zwróć uwagę na numer, którym się prezentujesz, a także na numer, pod który wykonujesz połączenie. Upewnij się, czy masz aktywne wszystkie kierunki do wykonywania połączeń w panelu. Połączenie nie będzie zrealizowane z Twojej winy. Brak aktywacji określonego kierunku, lub złe żądanie SIP.
Kod SIP 502 jest kodem błędnym po Twojej stronie. Wskazałeś złą bramkę (adres IP, adres dns, lub próbujesz połączyć się do nas przez adres IP, bez uwzględnienia nazwy domeny, którą autoryzujemy. Jeśli chcesz autoryzować swoją domenę, skorzystaj ze stosownej usługi) do której próbujesz wykonać połączenie. Połączenie nie zostanie zrealizowane z Twojej winy, ponieważ Twoje ustawienia (lub Twojego klienta, w przypadku usług operatorskich i tylko takich) są błędne. Sprawdź czy masz aktywowane odpowiednie usługi, a przede wszystkim, czy wysyłasz odpowiednie parametry w swoim żądaniu, ponieważ to może byc najprawdopodobniejszą przyczyną błędu.