Regulamin Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych


title

Regulamin Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez ArkanaVoIP.PL

z dnia: 2022-10-30 00:00:00

§1 Definicje

  1. Serwis/ArkanaVoIP/ArkanaVoIP.PL/Operator - Firma ArkanaVoIP.PL Oskar Rybczyński, ul. Dębowa 1/39; 99-300 Kutno; NIP: 5611550703; REGON: 368710883 wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Telekomunikacyjnych pod numerem 13148 prowadzonego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej, będący jednocześnie administratorem danych osobowych Abonentów.
  2. Abonent/Klient/Użytkownik - Każda osoba, firma, osobowość prawna, jednostka organizacyjna, korzystająca z usług serwisu, na zasadach Strony, na podstawie zawartej umowy w momencie zakładania konta w serwisie. Abonentem jest każda osoba, która zawarła umowę z serwisem, bądź zarejestrowała konto.
  3. Usługa - zapewnienie połączeń głosowych z telefonami stacjonarnymi i komórkowymi, na terenie Kraju jak i zagranicznych (w przypadku zagranicznych obowiązkowym jest odblokowanie w Panelu Abonenta konkretnych kierunków dla połączeń wychodzących). Usługą jest też każda usługa, możliwa do zakupu przez Abonenta, którą oferuje serwis. Wszelkie usługi możliwe do zakupu opisane są na naszej stronie w odpowiednich zakładkach, a także możliwe do wglądu i zakupu w Panelu Abonenta.
  4. Zamówienie - wiążące dwie strony oświadczenie Abonenta, złożone za pośrednictwem Internetu/środków porozumiewania się na odległość w Panelu Abonenta, o chęci nabycia określonej usługi zgodnej z indywidualnymi wytycznymi Abonenta, dostępnej do zakupu w ramach Serwisu. Abonent przyjmuje do wiadomości, że traci prawo odstąpienia od umowy z chwilą opłacenia i aktywacji usługi (aktywacja jest jednoznaczna z przypisaniem usługi do konta), jednocześnie oświadczając, że chce, aby zamówiona usługa została przypisana do konta natychmiast, zgodnie z indywidualnymi wytycznymi Abonenta, co skutkuje utratą prawa do odstąpienia od umowy. Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności. Każda możliwa usługa, w tym rejestracja konta i "zostanie" Abonentem świadczona jest na podstawie Umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych (zwanej dalej "Umową") zawieranej w sposób określony w punkcie poniżej.
  5. Zawarcie umowy - wypełnienie formularza rejestracyjnego, dostępnego na stronie Rejestracja i zaakceptowanie niniejszego Regulaminu, a także przejście przez kolejne etapy rejestracji, w których klient zobowiązuje się do przestrzegania Regulaminu.
  6. Cennik - szczegółowy wykaz stawek i cen usług świadczonych przez operatora na rzecz użytkownika, stanowiący integralną część Umowy publikowany na stronie ArkanaVoIP.PL i wszystkich podstronach serwisu. Podane ceny wyrażonę sa w polskich złotówkach brutto, chyba, że zaznaczono inaczej. Cennik, regulamin portalu, regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych przekazywany jest każdemu zainteresowanemu klientowi bezpłatnie, przed zawarciem umowy poprzez publiczne zamieszczenie go na naszej stronie.
  7. Usługi Prepaid (Prepaid) - domyślnie aktywne - rodzaj rozliczenia za usługi z góry. Abonent najpierw musi zapłacić poprzez Doładowanie Konta, dopiero po uiszczeniu odpowiedniej opłaty (każdorazowo umieszczonej w szczegółach danej usługi) może usługę zakupić/aktywować. Faktura wystawiana jest za każde doładowanie konta. Świadczenie Usługi Prepaid nie wymaga podpisywania odrębnej Umowy, a jedynie akceptacji warunków niniejszego Regulaminu.
  8. Usługi Postpaid - rodzaj rozliczenia za usługi z dołu. Świadczenie Usługi Postpaid wymaga podpisania z ArkanaVoIP.PL odrębnej Umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Faktura wystawiana jest na początku miesiąca, za ubiegły miesiąc.
  9. Operacja na koncie - oznacza jakąkolwiek operację zmieniającą Stan Konta, a także każdorazowe zdarzenie zalogowania się Klienta do jego Konta.
  10. Konto - indywidualne, samodzielnie przez klienta założone konto na portalu ( Rejestracja).
  11. Stan Konta - limit kwoty, jaką Abonent ma na swoim koncie, do wykorzystania w ramach świadczonych usług. W każdym momencie zalogowany Abonent może doładować swoje konto.
  12. Faktura elektroniczna (eFaktura) - faktura w formie elektronicznej zgodnie z art. 2 pkt 32 Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 177, poz. 1054). Każdy klient po zrealizowanym Doładowaniu konta otrzymuje niezwłocznie efakturę, dostępną do pobrania w swoim koncie.
  13. Terminal VoIP - urządzenie końcowe po stronie Abonenta zapewniające przyłączenie do sieci operatora, w szczególności telefon IP, bramka VoIP, smartfon z aplikacją VoIP, centrala VoIP lub komputer z zainstalowanym z oprogramowaniem obsługującym protokoły SIP
  14. Numer stacjonarny (Numer Pstn) - unikatowy numer telefoniczny w publicznej sieci telekomunikacyjnej udostępniony Abonentowi przez Operatora.
  15. Okres Rozliczeniowy - okres, za który dokonywane są rozliczenia zobowiązań Użytkownika wobec Operatora z tytułu świadczonych usług telekomunikacyjnych, rozpoczynający się 1 dnia każdego miesiąca, kończący ostatniego dnia miesiąca.
  16. Biling - szczegółowy wykaz połączeń we wskazanym przez Abonenta okresie
  17. Konto SIP - wewnętrzny numer sieci Operatora, przydzielany Abonentowi, przy procesie zamówienia na okres korzystania z usługi Operatora, dzięki któremu może on podłączyć się do sieci Operatora.
  18. Awaria - zdarzenie wpływające na stan techniczny sieci, lub jej elementów uniemożliwiający lub w znacznym stopniu utrudniający świadczenie usług telekomunikacyjnych.
  19. Infrastruktura telekomunikacyjna - urządzenia telekomunikacyjne, nie będące urządzeniami końcowymi, linie, kanalizacje, słupy, wieże, maszty, kable, przewody oraz osprzęt, wykorzystywane do zapewnienia telekomunikacji.
  20. Siła Wyższa - zdarzenie zewnętrzne, niezależne od Operatora i Abonenta, którego nie można było przewidzieć i któremu nie można zapobiec przy dołożeniu należytej staranności, a w szczególności:
    • Wojna - w tym wojna domowa, zamieszki, rozruchy, akty sabotażu lub terroru, akty władzy publicznej, którym nie możne przeciwstawić się jednostka, strajki generalne.
    • katastrofy naturalne, lub katastrofy o innym charakterze.
  21. Nadużycie telekomunikacyjne - jakiekolwiek nieuprawnione wykorzystanie usług telekomunikacyjnych, usług operatora w sieciach telekomunikacyjnych i teleinformatycznych, przy zastosowaniu środków niezgodnych z prawem i tych zgodnych z prawem, w dowolnym czasie i miejscu, przez dowolną osobę/firmę lub urządzenie. Nadużycie telekomunikacyjne oznacza także taką działalność, która pomimo, że nie narusza przepisów prawa i nie jest działaniem bezprawnym, jednak w branży telekomunikacyjnej uważana jest za niezgodną z dobrymi praktykami lub zwyczajami handlowymi, w szczególności:
    • wszelkie próby lub działania polegające na generowaniu nadużyć telekomunikacyjnych,
    • przekierowania ruchu z innych sieci, w celu sztucznego zwiększenia wolumenu ruchu wymienianego pomiędzy sieciami, w tym zapętlanie połączeń telefonicznych,
    • generowanie połączeń ultrakrótkich, inicjowanych w celu wpłynięcia na systemy bilingowe, a nie w celu faktycznego skorzystania z usług telekomunikacyjnych,
    • zasięgnięcie informacji wyłącznie od robota, wysyłanie do innych sieci telekomunikacyjnej systemów robocalls (roboty rozmawiające z końcowym użytkownikiem),
    • próby osiągnięcia korzyści majątkowej przez Abonenta, za pośrednictwem usług Operatora, działające na szkodę Operatora,
    • przyjmuje się domniemanie, że ruch będący wynikiem zachowań, które w zasadniczy sposób odbiegają od statystycznych zachowań Abonentów korzystających z danej usługi telekomunikacyjnej lub podobnych uług, jest sztuczny. Ponadto Strony przyjmują, że zjawisko nadużyć telekomunikacyjnych zachodzi w szczególności w sytuacji, w której połączenia/sms generowane są wysyłane wielokrotnie z tego samego numeru MSISDN lub z tego samego aparatu telefonicznego (identyfikowanego po numerze IMEI), lub z tej samej lokalizacji, chyba że takie zachowanie Abonenta jest uzasadnione charakterem serwisu,
    • Definicja nadużyć telekomunikacyjnych nie jest zamknięta, z uwagi na zmieniające się metody i narzędzia oraz okoliczności, w których to zjawisko się pojawia. Czynnikami wskazującymi na wystąpienie nadużyć telekomunikacyjnych mogą być w szczególności:
      • znaczny wzrost wolumenu ruchu,
      • znaczna różnica w profilu ruchu,
      • koncentracja ruchu o znacznym wolumenie,
      • połączenia i usługi zainicjowane z numerów poza kontrolą osób uprawnionych do korzystania z nich,
      • połączenia o nadmiernie wydłużonym czasie trwania.
  22. Opłata (Opłata Abonamentowa) - cykliczna opłata której wysokość ustalona jest w cenniku.
  23. Regulamin - niniejszy "Regulamin Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych".
  24. Prawo Telekomunikacyjne – ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. (t. j. z dnia 14 września 2018 r., Dz. U. z 2018 r., poz. 1954 ze zm.) oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy.

§2 Ogólne warunki, cele i informacje

  1. Niniejszy dokument elektroniczny stanowi umowę między stronami: Abonenta, a Serwisu. Zawierany jest z chwilą wypełnienia i wysłania formularza rejestracyjnego. Operator świadczy Usługi telekomunikacyjne w zakresie i na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie
  2. Każda rejestrująca się osoba/firma/instytucja/urząd na platformie oświadcza, że ma pełną zdolność do czynności prawnych.
  3. Wielkość liter, jak i odmiana definicji i innych elementów nie ma znaczenia, w żadnym miejscu tego dokumentu. To oznacza dla Ciebie, że definicja np. "Zamówienie" z §1 może być pisana wielkimi, jak i małymi literami, w każdej jej odmianie (np. serwisu/Serwisów, czy Usług/Usługi), w każdym miejscu niniejszego dokumentu, który stanowi Umowę między stronami.
  4. Celem działalności Serwisu jest świadczenie usług telekomunikacyjnych pomiędzy Abonentami, a Serwisem i innymi uczestnikami wymiany ruchu telekomunikacyjnego (w tym operatorami telekomunikacyjnymi, więc dane w postaci numeru telefonu (każdorazowo, nawet przy jego zastrzeżeniu), głosu (dwóch stron), będą przesyłane do operatora drugiej strony rozmowy (często przez operatorów pośredniczących w obsłudze połączenia).
  5. Abonent korzysta z Usług serwisu w zakresie określonym niniejszym Regulaminem.
  6. W ramach świadczonych usług operator informuje, że gromadzone są przez niego dane dotyczące adresów IP oraz nazw sieciowych urządzeń lub aplikacji, przy których użyciu następowało korzystanie z usług.
  7. Każdy Abonent, korzystający z usług Serwisu m.in połączeń głosowych, wiadomości SMS, czy innych usług oferowanych przez Serwis; przyjmuje do wiadomości, że traci prawo odstąpienia od umowy z chwilą wykonania usługi (zrealizowania zamówienia), jednocześnie oświadczając, że chce, aby zamówiona usługa została zrealizowana natychmiast zgodnie z indywidualnymi wytycznymi Abonenta (takimi jak treść, głos; dostarczana drugiej stronie). Wobec powyższego zamówione usługi są widoczne dla Abonenta i Serwisu, od razu po otrzymaniu przez serwis zapłaty i zamówienia (połączenia, lub wiadomości SMS, numeracja i inne usługi). Skutkuje to utratą prawa do odstąpienia od umowy, na co Abonent wyraża zgodę i samodzielnie aprobuje takie rozwiązanie. Oznacza to, że po wykonaniu usługi głosowej/sms, a także zakupie innej dostępnej usługi po zalogowaniu i jej skutecznym dostarczeniu drugiej stronie telekomunikacyjnej, nie możesz odstąpić od umowy, którą zawarłeś wykonując daną czynność, na odległość.
  8. Operator przekazuje Abonentowi informacje handlowe za pomocą środków komunikacji elektronicznej wyłącznie w przypadku wyrażenia przez niego zgody na ich otrzymywanie.
  9. Abonent oświadcza, że umowa na usługę zostaje zawarta w chwili złożenia zamówienia, a także nawiązania połączenia głosowego i wysłania SMS na wybrany numer telefonu, a przedmiot umowy wykonany w całości z chwilą zakończenia ruchu telekomunikacyjnego, wysłania wiadomości SMS, dostarczenia numeracji lub usługi, przez Operatora.
  10. Abonent wyraża zgodę na otrzymywanie zmian w umowie, Regulaminie świadczonych usług telekomunikacyjnych na podany podczas rejestracji adres e-mail, lub poprzez powiadomienie w panelu abonenta, po zalogowaniu.
  11. Abonent upoważnia Operatora do wystawienia faktur VAT bez jego podpisu, oraz do przesyłania faktur drogą elektroniczną w postaci prezentacji i możliwości pobrania w panelu.
  12. Operator świadczy Usługę wyłącznie na żądanie Klienta oraz po dokonaniu pozytywnej identyfikacji (weryfikacji danych osobowych) i autoryzacji Klienta.
  13. Umowę, Regulamin świadczonych usług można wypowiedzieć w każdej chwili, bez żadnych konsekwencji prawnych i finansowych poprzez samodzielne usunięcie konta Abonenta z portalu.
  14. Abonent zobowiązany jest do wskazania poprawnego adresu świadczenia usług dla każdego konta SIP, oraz poprawnego adresu email za pomocą którego Operator będzie kontaktował się w sprawach dotyczących płatności i rozliczeń za Usługi.
  15. Serwis działa 24 godziny na dobę, z wyłączeniem zaplanowanych prac technicznych i awarii.
  16. Bezpieczne rozliczanie transakcji gwarantuje PayNow, w przypadku skorzystania ze standardowego przelewu Santander Bank Polska. Serwis oświadcza, że rachunki podane do dokonywania wpłat znajdują się na białej liście VAT.
  17. Operator w okresie obowiązywania zawartej z Abonentem umowy, a po jej zakończeniu – w okresie dochodzenia roszczeń wynikających z umowy, jak też wykonania innych zadań przewidzianych przepisami prawa, przetwarza dane osobowe Abonenta w celach wynikających z przepisów prawa, w tym dostarczania informacji i zawiadomień (w szczególności o zmianie cenników i regulaminów), oraz wykonania świadczonej usługi, przekazywania komunikatów w sieciach telekomunikacyjnych oraz naliczania Abonentom wszelkich opłat.
  18. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy prawa powszechnie obowiązującego w Polsce.
  19. Pojęcia niezdefiniowane w §1, a zdefiniowane w Prawie Telekomunikacyjnym, użyte zostały w Regulaminie zgodnie ze znaczeniami nadanymi im przez Prawo Telekomunikacyjne.
  20. Wszelkie spory wynikające z korzystania z serwisu rozpatrywał będzie Sąd Właściwy ze względu na miejsce prowadzenia działalności gospodarczej przez Serwis.

§3 Umowa

  1. Umowa zostaje zawarta w formie elektronicznej poprzez akceptację przez Klienta warunków Regulaminu, Polityki Prywatności, oraz dokonania rejestracji na stronie Rejestracja (w przypadku usługi prepaid) jak i przejścia pozytywnej weryfikacji danych osobowych/firmowych Abonenta. Z chwilą zawarcia umowy Abonent przyjmuje ofertę Operatora. W przypadku usług postpaid umowa zostaje zawarta w formie pisemnej po spełnieniu przez Klienta warunków określonych w Regulaminie i poprzez podpisanie Umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych dostarczanej Klientowi przez pracownika lub przedstawiciela Operatora
  2. Regulamin i Oferta stanowią integralną część niniejszej umowy pomiędzy Abonentem a Operatorem.
  3. Umowa na świadczenie usług prepaid zostaje zawarta na czas nieoznaczony. Długość umowy w przypadku usług postpaid określona będzie każdorazowo w umowie o świadczenie usług telekomunikacyjnych.
  4. Z chwilą zawarcia umowy operator zobowiązuje się do świadczenia Abonentowi usług a Abonent zobowiązuje się do korzystania z usług i ponoszenia opłat zgodnie z aktualną Ofertą.
  5. Aktualna Oferta, oraz cennik usług znajduje się na stronie ArkanaVoIP.PL i podstronach serwisu.
  6. Aktywacja konta i rozpoczęcie świadczenia usługi następuje po pierwszym doładowaniu konta Abonenta, w przypadku usługi prepaid, bądź w terminie zgodnym z podpisaną umową, w przypadku usług postpaid.
  7. Zawarcie i wykonywanie umowy przez operatora, uzależnione jest od istnienia technicznych warunków w lokalizacji Użytkownika.
  8. Podczas rejestracji użytkownik zobowiązany jest przekazać operatorowi prawdziwe i kompletne dane osobowe lub firmowe. Podanie przez abonenta nieprawdziwych danych rejestracyjnych równoznaczne jest z wyłączeniem odpowiedzialności ArkanaVoIP.PL za wszelkie szkody wynikłe z tego tytułu.
  9. Operator zastrzega sobie prawo do odmowy rejestracji Abonenta, bez podania przyczyny.
  10. Operator może rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym, jeśli poprzez korzystanie z usług swoim działaniem lub zaniechaniem Abonent powoduje, lub może spowodować szkody finansowe i techniczne operatora lub innych abonentów sieci.
  11. W przypadku rozliczeń prepaid konto użytkownika obciążone jest za usługi według aktualnych cen pierwszego dnia miesiąca, lub bezpośrednio po zakupie usługi, za połączenia wychodzące konto obciążone jest na bieżąco. Opłaty pobierane są automatycznie z konta prepaid Abonenta.
  12. Operator wznowi świadczenie zawieszonych usług po wpłynięciu wszystkich zaległych należności na konto operatora, lub po uzupełnieniu stanu konta.
  13. W przypadku braku jakiejkolwiek operacji na koncie w przeciągu 12 (dwunastu) miesięcy niniejsza umowa wygasa. W tym przypadku operator jest uprawniony do całkowitego usunięcia konta, a niewykorzystana wartość środków na Koncie nie podlega zwrotowi.
  14. W przypadku gdy stan konta jest ujemny, lub nie odnotowano płatności (przy usługach postpaid) za fakturę w ciągu 14 dni od jej wystawienia, operator zablokuje możliwość wykonywania połączeń wychodzących oraz korzystania z innych usług.
  15. W przypadku wpłynięcia zapytania o dane abonenta od uprawnionych organów (policja, prokuratura, sądy) Operator naliczy opłatę w wysokości stałej 100 zł, oraz do wysokości faktycznie poniesionych kosztów obsługi prawnej, za udzielenie takiej informacji.
  16. Strony uzgadniają, że komunikacja między Abonentem a Operatorem przebiegała będzie w formie e-maila/telefonu.

§4 Zobowiązania i odpowiedzialność stron

  1. ArkanaVoIP zapewnia ochronę danych transmitowanych przez Abonenta wynikającą ze stosowanej technologii świadczenia Usługi, oraz oświadcza, że nie prowadzi informacji o numerach telefonicznych Abonentów.
  2. Operator nie gwarantuje dostępu do połączeń z numerami sieci inteligentnej (NDIN).
  3. Operator nie gwarantuje dostępu do połączeń z numerami alarmowymi.
  4. Operator nie ponosi odpowiedzialności za treści przekazywane przez Użytkownika w trakcie połączenia, SMS z uwagi na fakt, iż nie jest inicjatorem transmisji, nie wybiera oraz nie modyfikuje takich treści.
  5. Operator ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Usług podlegających opłacie, na zasadach określonych przepisami prawa z wyłączeniem ewentualnych utraconych przez Użytkownika korzyści.
  6. Operator stosownie do możliwości technicznych dołoży wszelkich starań, aby usługa była świadczona w sposób nieprzerwany.
  7. Operator nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi wynikające z:
    • przyczyn o charakterze siły wyższej,
    • niewłaściwego funkcjonowania sieci telekomunikacyjnych innych operatorów telekomunikacyjnych lub dostawców mediów,
    • błędnej konfiguracji usług, urządzeń i systemów wykonaną przez Abonenta,
    • podania niepoprawnych lub nieprawdziwych danych przy dokonywaniu opłat za usługę,
    • nie przestrzegania poufności haseł Abonenta i nie ujawniania ich osobom trzecim, a w przypadku ich ujawnienia Klient zobowiązany jest niezwłocznie dokonać ich zmiany,
    • niedostatecznej przepustowości łącza, za pomocą którego Abonent jest podłączony do sieci Internet,
    • podania niepoprawnych lub nieprawdziwych danych przy dokonywaniu opłat za usług,
    • generowania nadużyć telekomunikacyjnych przez Abonenta,
  8. W celu prawidłowej realizacji Usługi Operator zobowiązuje się do:
    • zapewnienia identyfikacji i autoryzacji Klienta, jako korzystającego z Usługi poprzez identyfikację numeru wywołującego i poprzez sprawdzenie nazwy konta i przypisanego do niego hasła, lub w przypadku adresu IP Abonenta, jeśli aktywna usługa tego wymaga;
    • zapewnienia możliwości dokonywania przez Klienta przedpłat (prepaid) na poczet przyszłego świadczenia Usługi.
  9. Abonent zobowiązuje się do:
    • nie wykorzystywania usługi w sposób sprzeczny z obowiązującym prawem, zasadami współżycia społecznego, lub w sposób uciążliwy dla innych Klientów, bądź samego Operatora,
    • nie prowadzenia dalszej odsprzedaży usług Operatora, bez wcześniejszego uzgodnienia treści umowy. Usługi do dalszej odsprzedaży gwarantujemy w rozliczeniu postaid,
    • Zmiany haseł dostępowych do usług i panelu przynajmniej raz na 3 miesiące, hasło powinno mieć min 18 znaków w tym dużych i małych, cyfr, liter, znaków specjalnych, maksymalnej ilości nie wyznaczono, im dłuższe, tym lepsze,
    • nie dokonywania nieuprawnionej modyfikacji lub zmiany numeru inicjującego połączenie (numeru A),
    • nie generowaniu nadużyć telekomunikacyjnych, ani ruchu niesłużącego wymianie informacji,
    • nie przekierowywaniu ruchu z innych sieci, lub do innych sieci, w celu sztucznego zwiększenia wolumenu ruchu wymienianego pomiędzy sieciami, w tym zapętlanie połączeń telefonicznych,
    • nie generowania połączeń ultra krótkich (połączenia inicjowane w celu wpłynięcia na systemy billingowe, a nie w celu skorzystania z usług telekomunikacyjnych),
    • nie świadczenia usług międzysieciowych z wykorzystaniem usług abonenckich, w tym z wykorzystaniem urządzeń FCT, simboxing,
    • nie wykorzystywania jakichkolwiek numerów niezgodnie z ich przeznaczeniem, regulaminem świadczenia usług, regulaminem promocji, bądź cennikiem usług obowiązujących,
    • nie angażowania się świadomie w inicjowanie, tranzyt lub zakańczanie ruchu mającego cechy nadużycia telekomunikacyjnego,
    • współpracy z Operatorem w zakresie wszelkich oznak nadużyć telekomunikacyjnych,
    • natychmiastowego powiadomienia Operatora o powzięciu jakiejkolwiek, nawet nie uzasadnionej informacji o generowaniu nadużyć telekomunikacyjnych,
    • niezwłocznego wyjaśnienia i wyeliminowania nadużycia telekomunikacyjnego oraz poinformowania o tym operatora,
    • nie wykorzystywania usług operatora niezgodnie z niniejszym regulaminem, oraz na jakąkolwiek szkodę (teraźniejszą lub przyszłą) operatora.
  10. W przypadku niewywiązania się Abonenta z powyższych zobowiązań, operator w trybie natychmiastowym zerwie z Abonentem umowę, bez możliwości dochodzenia jakichkolwiek roszczeń przez Abonenta.
  11. Operator w przypadku wykrycia nadużyć telekomunikacyjnych ma prawo zablokować każdy podejrzany ruch telekomunikacyjny, na co Abonentowi nie będzie przysługiwało żadne roszczenie,
  12. Za każde nadużycie telekomunikacyjne Operator ma prawo obciążyć Abonenta opłatami do wysokości 100 000 zł, w zależności od strat poniesionych przez innych uczestników wymiany ruchu, co nie wyklucza dochodzenia przez Operatora wyższych kosztów na drodze sądowej,
  13. Operatorowi przysługuje możliwość zmiany cennika połączeń i usług z miesięcznym wyprzedzeniem, Abonentowi możliwość wypowiedzenia umowy w trybie natychmiastowym w każdej chwili (nie tylko po zmianie cennika), pod warunkiem korzystania z usług prepaid. W przypadku usług postpaid Abonent może wypowiedzieć umowę bez konsekwencji w ciągu 30 dni kalendarzowych, od dnia doręczenia nowego cennika. Za dzień doręczenia uważa się dzień następny, po dniu elektronicznego wysłania informacji o zmianie w Regulaminie, lub cenniku.
  14. W przypadku, gdy na skutek działań Abonenta, jakakolwiek osoba trzecia, firma wystąpi z powództwem przeciwko Operatorowi, Abonent zobowiązany jest do współpracy z Operatorem, w tym udostępniania wszystkich dokumentów oraz innych dowodów niezbędnych do obrony przed roszczeniami osoby trzeciej/firmy. Operator podejmie działania, w celu umożliwienia Abonentowi przystąpienie do postępowania sądowego, o ile uzna to za uzasadnione i będzie to prawnie możliwe. W przypadku braku współpracy Abonenta lub zasądzenia od Operatora na rzecz osoby trzeciej,firmy określonej kwoty, operator ma prawo żądać od Abonenta zwrotu zasądzonej kwoty, a także pokrycia wszelkich kosztów, którymi Operator zostanie obciążony, na skutek wniesionego powództwa osoby trzeciej, firmy,
  15. Każda ze Stron zobowiązuje się niezwłocznie poinformować drugą Stronę o wszelkich przypadkach wystąpienia lub podejrzenia wystąpienia nadużycia telekomunikacyjnego, które dotyczyć mogą którejkolwiek ze Stron oraz o wszelkich wykrytych próbach dokonania takiego nadużycia telekomunikacyjnego,
  16. W przypadku wątpliwości dotyczącej kwalifikacji określonego stanu faktycznego, jako nadużycia telekomunikacyjnego, Strona winna powiadomić drugą Stronę o potencjalnym przypadku wystąpienia takiego nadużycia telekomunikacyjnego,
  17. Strony zobowiązują się, że dołożą należytej staranności dla zapewnienia poufności informacji pozyskanych przez Strony, w związku z pracami, lub przy okazji prac prowadzonych przez siebie, w celu zwiększenia możliwości świadczenia usług. W powyższym zakresie każda ze Stron ponosi odpowiedzialność za osoby wskazane przez tą Stronę do prac.
  18. Stwierdzenie przez ArkanaVoIP nadużycia telekomunikacyjnego przez Abonenta, stanowi podstawę do natychmiastowego rozwiązania umowy, bez żadnych konsekwencji w tym finansowych przez Operatora, pod warunkiem, ze w ciągu conajmniej 1 godziny Abonent nie poinformował o zaistnieniu takiego ruchu operatora, od momentu jego wystąpienia.
  19. W przypadku stwierdzenia, że Abonent generuje ruch, którego nie można rozliczyć, w oparciu o postanowienia umowy/dobre obyczaje, Operator będzie uprawniony do zablokowania takiego ruchu w trybie natychmiastowym.
  20. Każda ze stron zobowiązuje się, że:
    • nie zaangażuje się świadomie w inicjowanie, tranzyt lub zakończenia ruchu mającego cechy nadużycia telekomunikacyjnego,
    • nie ułatwi innym przedsiębiorcom lub abonentom inicjowania, tranzytu lub zakańczania ruchu mającego cechy nadużycia telekomunikacyjnego,
    • nie zatai przed drugą stroną powzięcia informacji o inicjowaniu, tranzycie lub zakańczaniu ruchu mającego cechy nadużycia telekomunikacyjnego, o ile nadużycie to dotyczy, lub może dotyczyć drugiej strony, lub rozliczeń tej strony prowadzonych z innymi przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi lub Abonentami.
  21. Każda ze Stron dochowa należytej staranności i dołoży odpowiednich starań we własnym zakresie jak i we współpracy z innymi podmiotami, w zgodzie z aktualnie obowiązującymi postanowieniami umów zawartych z tymi podmiotami (w tym z drugą Stroną), w celu zapobiegania, identyfikacji, analizy oraz terminowego powiadamiania jak i reakcji zmierzających do wyeliminowania zjawisk mających cechy nadużycia telekomunikacyjnego.
  22. Strony zobowiązują się wzajemnie współpracować w celu identyfikacji oraz eliminowania nadużyć telekomunikacyjnych, w tym do wymiany informacji (m.in. billingów) zmierzających do wykrycia nadużycia telekomunikacyjnego
  23. Strony dołożą wszelkich starań aby umieścić w umowach z klientami i dostawcami usług klauzule:
    • zakazujące generowania, tranzytowania, zakańczania połączeń mających cechy nadużyć telekomunikacyjnych,
    • nakładające obowiązek współpracy ze Stroną w zakresie przeciwdziałania występowaniu oraz zwalczania zjawisk mających cechy nadużycia telekomunikacyjnego.
  24. W przypadku przerwy w świadczeniu usług, trwającej dłużej niż 24 godziny z winy operatora, Abonent ma prawo zażądać zapłaty kary umownej w wysokości 1/30 średniego użycia miesięcznego Abonenta, którego dotyczy przerwa w świadczeniu Usługi, liczonego z trzech ostatnich miesięcy przed dniem zaistnienia przerwy. W przypadku, gdy do dnia zaistnienia przerwy, nie minęły trzy miesiące od dnia zawarcia umowy/rejestracji konta w serwisie, średnie zużycie miesięczne liczy się jako średnią, z okresu od dnia zawarcia umowy do zaistnienia przerwy.
  25. W przypadku trwającej dłużej niż 24 godziny przerwy w świadczeniu usług telekomunikacyjnych, za które nie są pobierane dodatkowe opłaty zgodnie z cennikiem, Abonent nie może żądać zapłaty kary umownej.
  26. W przypadkach, o których mowa powyżej, Użytkownik nie może żądać zapłaty kary umownej za przerwę w świadczeniu usług telekomunikacyjnych po upływie 12 miesięcy od zdarzenia uzasadniającego roszczenie o odszkodowanie, oraz za okres przerwy dłuższy niż 12 miesięcy.
  27. W celu zapewnienia należytego poziomu bezpieczeństwa przechowywanych danych Abonenta i innych danych ArkanaVoIP zastrzega sobie prawo do identyfikacji Abonenta podczas jego kontaktu z Operatorem.
  28. Abonent ma prawo dostępu do treści swoich danych przetwarzanych przez operatora, usuwania, ograniczenia dostępu, przenoszenia danych oraz do ich usunięcia.
  29. Przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji omowy o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, w zakresie obejmującym (jeśli są pobierane) nazwisko i imiona, adres zamieszkania, numer ewidencyjny PESEL, a w przypadku cudzoziemca, który nie jest obywatelem państwa członkowskiego numer paszportu lub karty pobytu, oraz informacje zawarte w dokumentach potwierdzających możliwość wykonania zobowiązania wobec dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych wynikającego z umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, nie wymaga zgody Klienta i wynika z art. 161 ust. 2 ustawy – Prawo telekomunikacyjne.

§6 Reklamacje

  1. Wszelkie reklamacje należy kierować elektronicznie pod adres: bok[@]arkanavoip.pl usuwając kwadratowe nawiasy, bądź telefonicznie pod numer +48 22 896 66 69, w ciągu maksymalnie 14 dni od momentu ujawnienia okoliczności, które ją uzasadniają, nie później niż w terminie 12 (dwunastu) miesięcy od ostatniego dnia okresu rozliczeniowego, w którym przyczyna wystąpiła.
  2. Reklamacje rozpatrywane są w ciągu max 14 dni roboczych (zazwyczaj w ciągu jednego dnia roboczego). W przypadkach, kiedy reklamacja wymaga uzyskania danych od innego operatora, czas ten ulega wydłużeniu, do czasu otrzymania stosownych raportów i informacji od innych operatorów, Abonent zostanie o tym fakcie poinformowany.
  3. W przypadku złożenia reklamacji dotyczącej wysokości naliczonych opłat, za czas trwania postępowania reklamacyjnego odsetki od kwoty objętej reklamacją nie będą naliczane.